maandag 24 juli 2017

BRANFORD MARSALIS IN HET CONCERTGEBOUW


















Op vrijdag 21 juli genoten wij van een fantastisch optreden in het Amsterdamse Concertgebouw van Branford Marsalis met zijn band: Joey Calderazzo piano, Eric Revis bas en Justin Faulkner drums.
De zanger, Kurt Elling, kon in het begin de zaal niet zo te boeien, maar in de song 'Practical Arrangement' van Sting wist hij in een prachtige verstilde sfeer een half uur lang het publiek tot geconcentreerde aandacht te brengen.
Van de toegiften maakten ze een waar spektakel, eerst Marsalis op tenorsax samen met alleen Kurt Elling in 'I'm A Fool To Want You', en daarna met de hele groep 'St. James Infirmary'. Branford Marsalis komt immers uit New Orleans.
Tot mijn spijt heb ik niet meer foto's kunnen maken. Een dame achter mij kon het licht van mijn telefoontje niet verdragen, zodat ze me voortdurend irritant op de schouder porde, terwijl in de zaal overal telefoontjes in actie te zien waren. Volgende keer beter, hoop ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten